Veelgestelde Vragen

U kunt het Smartmile team telefonisch bereiken op 030 420 0420 van maandag tot vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur of via email Klantenservice@smartmile.eu

Zorg ervoor dat u het pakket bij de juiste pakketautomaat en binnen 7 dagen afhaalt. De 6-cijferige afhaalcode heeft u via e-mail ontvangen, controleer ook de map ongewenst e-mail. Als de afhaalcode nog steeds niet werkt, neem dan contact op met de Smartmile klantenservice via 030 420 0420 (ma-vr 9-17 uur).

De maximale grootte van een pakket in de pakketautomaat is 58 x 36 x 61 cm. Maximaal gewicht is 31 kg. Minimaal gewicht is 25 gram.

Het koeriersbedrijf brengt uw pakket naar een bemand servicepunt en wordt u hierover geïnformeerd. 

Neem contact op met de Smartmile klantenservice, geef het traceernummer van het pakket door en we zullen het pakket voor u vinden.

Neem contact op met de Smartmile klantenservice als u de opslagtijd van uw pakket wilt verlengen.

Ons serviceteam krijgt een melding wanneer een pakketautomaat in onderhoudsmodus gaat en probeert het probleem zo snel mogelijk te verhelpen. Normaliter is het probleem binnen 5 tot 15 minuten opgelost en is het pakketautomaat weer klaar voor gebruik.

De pakketautomaten worden van maandag tot en met zaterdag tweemaal per dag geleegd. In het uitzonderlijke geval dat een pakketautomaat vol is, wordt uw pakket naar een bemand servicepunt gebracht en wordt u hierover geïnformeerd.

De Smartmile pakketautomaten zijn een open en gedeeld netwerk. Momenteel levert DHL in de pakketautomaten maar dit zullen er snel meer zijn.

Momenteel kunt u met de pakketautomaten alleen pakketten van DHL ontvangen, retourneren en verzenden maar spoedig kan dit ook met andere koeriersbedrijven.
U kunt echter geen pakketten ontvangen met rembourszending, leeftijdsverificatie, belastbare leveringen uit het buitenland of leveringen die een verificatie van uw identiteit vereisen.

Kies een Smartmile pakketautomaat als afhaalpunt bij het afrekenen van uw online bestelling. 

U ontvangt een sms of email met een afhaalcode zodra uw pakket klaar ligt om te worden opgehaald.

Neem contact op met de Smartmile klantenservice en zij zullen u helpen.

Ja, u kunt ook pakketten retourneren met een Smartmile pakketautomaat. Houd er rekening mee dat de maximale afmetingen van een pakket niet groter kunnen zijn dan 58 x 36 x 61 cm. Maximaal gewicht is 31 kg en minimaal gewicht is 25 gram. Zorg ervoor dat u het retourlabel op uw pakket heeft bevestigd en kies vervolgens op retour op het scherm van de pakketautomaat. Typ of scan uw retourlabel en de deuren gaan open zodat u uw pakket kunt plaatsen.

Pakketten zonder retourlabel kunt u niet retourneren met de pakketautomaat. Pakketten met een telefonische QR code kunnen alleen bij een bemand Servicepunt worden gescand.

Neem dan contact met ons op, we helpen u graag verder!
klantenservice@smartmile.eu
+31 30 420 0420

Zodra uw pakket in de pakketautomaat is geplaatst en u de deur heeft gesloten, ontvangt u een elektronisch ontvangstbewijs via sms of e-mail (afhankelijk van uw voorkeur aangegeven bij het koeriersbedrijf). U ontvangt geen papieren ontvangstbewijs.