Veelgestelde Vragen

U kunt het Smartmile team telefonisch bereiken op 030 420 0420 van maandag tot vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur of via email Klantenservice@smartmile.eu

Zorg ervoor dat u bij het juiste pakketautomaat bent en binnen het termijn waarop u uw pakket kunt ophalen. Als de afhaalcode nog steeds niet werkt, neem dan contact op met de Smartmile klantenservice via 030 420 0420 (ma-vr 9-17 uur).

De maximale grootte van een pakket in de pakketautomaat is 58 x 36 x 61 cm. Maximaal gewicht is 31 kg. Minimaal gewicht is 25 gram.

De koerier neemt contact met u op en zoekt een andere manier om uw pakket bij u af te leveren.

Neem contact op met de Smartmile klantenservice, geef het traceernummer van de koerier door en we zullen het pakket voor u vinden.

Neem contact op met de Smartmile klantenservice als u de opslagtijd van uw pakket wilt verlengen.

Ons serviceteam krijgt een melding wanneer een pakketautomaat in onderhoudsmodus gaat en probeert het probleem zo snel mogelijk te verhelpen. Normaliter is het probleem binnen 5 tot 15 minuten opgelost en is het pakketautomaat weer klaar voor gebruik.

De pakketautomaten worden van maandag tot en met vrijdag eenmaal per dag geleegd. In dringende situaties kunnen pakketten ook in andere pakketautomaten bezorg worden of geretourneerd worden met andere bezorgdiensten.

De Smartmile pakketautomaten zijn een open en gedeeld netwerk. Momenteel levert DHL in de pakketautomaten maar dit zullen er snel meer zijn.

U kunt pakketten met Smartmile ontvangen van elke online winkel en koerier wereldwijd. U kunt echter geen pakketten ontvangen met rembourszending, leeftijdsverificatie, belastbare leveringen uit het buitenland of leveringen die een verificatie van uw identiteit vereisen.

Kies een Smartmile pakketautomaat als afhaalpunt bij het afrekenen van uw online bestelling. 

U ontvangt een sms of email met een afhaalcode zodra uw pakket klaar ligt om te worden opgehaald.

Neem contact op met de Smartmile klantenservice en zij zullen u helpen.

Ja, u kunt uw pakketten retourneren via een Smartmile pakketautomaat. Houd er rekening mee dat de maximale afmetingen van een pakket niet groter kunnen zijn dan 58 x 36 x 61 cm. Maximaal gewicht is 31 kg en minimaal gewicht is 25 gram. Zorg ervoor dat u de retourlabel op uw pakket hebt geplaatst en kies vervolgens op retour op het scherm van de pakketautomaat. Typ of scan uw retourcode en de deuren gaan open zodat u uw pakket kunt plaatsen.

Smartmile-ID codes worden gebruikt om pakketten van klanten te identificeren en zijn te vinden in alle pakketten die via Smartmile worden geleverd. Elke klant heeft een unieke Smartmile-ID-code die onderdeel is van het Smartmile adres.

Nee, uw Smartmile-ID is gepersonaliseerd en werkt alleen in combinatie met alle informatie die u tijdens de registratie hebt verstrekt.

Neem dan contact met ons op, we helpen u graag verder!
klantenservice@smartmile.eu
+31 30 420 0420

Zodra uw pakket in de pakketautomaat is geplaatst en u de deur heeft gesloten, ontvangt u een elektronisch ontvangstbewijs via sms of e-mail (afhankelijk van uw voorkeur aangegeven bij het koeriersbedrijf). U ontvangt geen papieren ontvangstbewijs.